Ahad, 29 Julai 2018

RisIko menjemur waktu maLam

Apabila  ain  menutup  mata dan menumpukan perhatian ia
melihat dua lembaga aneh duduk atas bahu kanan dan bahu
kirinya

Agaknya rupa lembaga aneh tu tentu ' tak berapa senonoh'
hingga buatkan ain menangis ketakutan.

dari scan yang dibuat makhluk itu adalah jin yang datang
dari sebab kebiasaan ain yang sering menjemur pakaian
waktu malam diluar rumah.

memang ada larangan ulama tentang perkara ini...sekurang-
kurangnya kita mesti mangambil pakaian ini sebelum
masuknya waktu maghrib...kerana pada masa itu jin mula
aktif terutamanya yang tidur disiang hari pada dunia kita
tapi malam hari bagi bangsa jin.

malah ada ulama yang menyarankan pakaian yang terbiar
atau berjemur diluar rumah pada waktu malam sebaiknya
dicuci semula untuk mengelakkan kemungkinan datangnya
gangguan dari jin yang mungkin  mendatangi pakaian itu.

wallohu a lam

10 ulasan:

  1. Salam ustad...mohon pencerahan...bagaimana jika hari hujan dan baju x kering?adakah kte perlu angkat jgak baju2 yg x kering tu?maaf ganggu ye ustd....salam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa alaikum Salam wbkth.Sebaiknya angkat juga ya...wallohu a lam.

      Padam
  2. Salam ustad...mohon pencerahan...bagaimana jika hari hujan dan baju x kering?adakah kte perlu angkat jgak baju2 yg x kering tu?maaf ganggu ye ustd....salam

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa alaikum salam wbkth uk.Sebaiknya diangkat juga kerana kalau kebetulan ada jin yang mencelah masuk kain yang dijemur boleh menyebabkan jin masuk badan orang yang memakainya.Wallohu A,lam

      Padam
  3. Assalamualaikum tuan Junied.. apa khabar.. lama menyepi kan diri.. bila nk keluar kan cerita baru tuan tahun 2019.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa alaikum Salam wbkth tuan.maaf baru juga saya dapat masuk semula ke blog ini.sebelumnya tersekat atas sesuatu kesilapan teknikal.Insha Allah kalau ada kesempatan saya akan pertimbangkan untuk sambung semula dalam blog ini.terima kasih dan maaf atas kesulitan ini.Wallohu a lam

      Padam
  4. Assalamualaikum tuan junied. Apa khabar? Saya sering mengikuti perkembangan blog ini dan 3 yang lain. Dan gerak hati saya kuat mengatakan Inshaa ALLAH ustaz junied 'clean' yakni drpd unsur2 lain. Bagaimanakah cara utk sy berjumpa dgn ustaz? Saya serius.

    BalasPadam
  5. Wa alaikum Salam wbkth uk.Insha Allah..kalau ada rezeki jumpa juga suatu masa kelak.maaf kerana lewat balas... Wallohu a lam

    BalasPadam
  6. Assalamualaikum tuan.. rindu rasanya sudah lama tuan tidak menulis.. apa khabar tuan..tertunggu juga cerita terbaru dari tuan.

    BalasPadam
  7. Wa alaikum salam wbkth saudara.Saya minta maaf kerana atas sesuatu masalah saya sendiri tidak lagi dapat menambah sesuatu catitan pada ketiga- tiga blog saya ini.Saya ucapkan terimakasih yang tidak terhingga pada saudara dan semua pembaca lain yang telah memberi sokongan selama ini.Semoga kita semua mendapat rahmat Allah dan sentiasa sejahtera dunia akhirat.

    BalasPadam